V rámci Týdne čtenářské gramotnosti jsme se v hodinách výtvarné výchovy věnovali školní výtvarné soutěži. Jelikož tématem celého týdne bylo čtení a cestování i výsledné výtvarné práce nám nabízí přehlídku oblíbených literárních postav, cestopisné deníky, mapy, pohledy z neznámých zemí, případně netradiční dopravní prostředky. Téma je velice bohaté, proto byla nabídnuta další podtémata, která by mladé výtvarníky k tvorbě inspirovala. K výběru bylo zpracování plošné i prostorové, žáci pracovali samostatně nebo ve skupinách.
Pro nejmenší bylo nabídnuto téma Kolem světa do pohádky. Starší děti z prvního stupně oslovilo téma Kde leží Knihozem, Bookland nebo Čteníkov, aneb pohlednice z neznáme země nebo města.
K technice koláže nabádalo další téma Kolem světa, ale čím? Netradiční dopravní prostředky k takové čtenářské cestě jsou vytvořené právě z knih.
Ke skupinové prostorové práci vybízelo další téma Babylonská věž. Věže jsou vysoké, široké, oblé či hranaté, postavené z různého odpadového materiálu, často pokryté různými cizojazyčnými texty symbolizujícími právě babylonské zmatení jazyků.
Pro starší bylo nabídnuto další, tentokrát kresebné téma Světové metropole kaligramem.
Nakreslené karty Hádej, kde jsem byl? jsou umístěny ve vestibulu školy a poslouží ještě k další soutěžní aktivitě.
V dalším nabízeném podtématu jsme nahlédli do přírodopisného atlasu a hledali neznámého tvora, téma bylo Znáte knihomola? Téma zaujalo početnou skupinu žáků a výsledkem jsou různé fantazijní bytosti, rozličných barev a velikostí, živící se knihami nebo žijící v knihách.
Dalším oblíbeným tématem se ukázalo téma Z mého cestovního deníku. Výsledkem jsou zajímavé dvoustrany z imaginárního deníku zpracované formou dokreslované koláže.
I na druhém stupni jsme v některých třídách přišli na chuť prostorové a skupinové práci, vyzkoušeli jsme si techniku koláže a asambláže. Tématem bylo Kudy kolem světa? A výsledkem jsou pozoruhodné objekty propojující téma cestování a čtení.
Nejzdařilejší výtvarné práce můžete obdivovat ve školní Galerii na provázku a v oknech školní jídelny. Zdařilých prací je opravdu hodně, žáci se moc snažili, proto vybrat ty nejlepší z nejlepších bylo velice těžké. Nicméně soutěž je soutěž, proto vybíráme a oceňujeme práce těchto skvělých výtvarníků. Gratulujeme!
Děkujeme všem žákům za účast a vyučujícím za spolupráci a pomoc při realizaci soutěže!
Martina Iblová a Ladislava Vlčková
Oceněné práce:
Kategorie 1. – 3. ročník:
- Pavlis Matyáš, 1.C
- Šišková Magdaléna, 1.A
- Votrubová Marie Lili, 3.B
- Harigelová Tereza, 3.B
- Pilařová Liliana, 2.C
- Zvláštní ocenění třídě 2.A za skupinovou práci
Kategorie 4. – 5. ročník:
Plošné práce
- Lešanyč Gloria, 5.B
- Doušová Tereza, Fořtová Magdalena, 5.A
- Váňová Markéta, Pfütznerová Emma, Kovácsová Beáta, 4.A
Babylonská věž
- Novák Daniel, Šimek Danny, 5.C
- Kamarýt Vojtěch, Danilovs Michael, Kniewald Max, Vácha Nikolas, Teska Denis, 5.B
- Skupinová práce 4.C (zelená věž)
Kolem světa, ale čím (dopravní prostředek)
- Hloušková Alžběta, Rusinková Patrícia, 5.C
- Němcová Karolína, Komínková Klára, 5.C
- Kvapil Jan, Marcinko Michal, Havlín Jakub, 5.B
Kategorie 6. – 9. ročník:
Z mého cestovního deníku
- Matějčková Aneta, 6.E
- Černá Berenika, Zlatníková Lucie, Muroňová Markéta, 6.B
Světové metropole kaligramem
- Fáberová Valérie, 7.C
- Benešová Valérie, 9.D
- Pilařová Anežka, 9.D
- Holá Patricia, 7.B
Znáte knihomola?
- Matos Liliana, 6.B
- Němečková Emílie, 6.E
- Hrdlička Max, 8.A
- Potyšová Alžběta, 8.A
Hádej, kde jsem byl? – karty:
- Havlín Samuel, 8.B
- Teichman Petr, 8.C
Prostorové práce:
- Zelenková Pavla, Škrabánková Tereza, Mittelbachová Eliška, Mikulová Barbora, 7.A
- Popelka Lukáš, Musil Patrik, Draxler Sam, 6.A
- Vrzalová Elen, Slavík Filip, 8.B
- Franchuk Ostap, Pascuali Adam, Taylor James, 9.A
- Stibůrková Kristýna, Cihelková Anna, 8.A